Pages

Thursday, March 14, 2013

terkilan

assalamualaikum....

ini kali posting ni akan berkisah kan pasal aku lah...pasal aku dan stakash. seni teater kurshiah.... aku agak xfaham kenapa benda macam keep on happening.. benda ni berlaku berlaku dan berlaku.... yang paling aku tak sangka, benda ni terjadi kat aku... sungguh aku tak sangka...yelah.. muhammad amir yg bukan siapa2 dimata orang je pun.... terus terang, aku amat terkilan dengan benda yang berlaku ni.....

okay, nak dijadikan cerita, mula2 waktu teater kan... belakon punya berlakon.. tiba satu waktu tu, dia ni ckp xdpt nk join lah sbb alasan2 yang tertentu... so, disebabkan dia kata tak dapat join, terpaksa lah ganti dengan orang lain part dia tu yang merupakan agak watak utama... go on go on dan go on... belatih sume bagai, dah dia cakap boleh join balik dah... aku tak faham lah kenapa dan apa yang berlaku sebenarnya... kenapa ianya harus macam ni??? dah kata tak dapat join buat perangai bagai nak susahkan orang.. pastu, kire penyelamat keadaan lah... nasib baik ..alhamdulillah dapat tempat kedua... dan die menang pelakon terbaik.......hemmm
tapi masih belum ade kaitan ngan aku kan??
huhu...

lepas je teater dah abes, dah tahu keputusan, stakash ni nak plak teruskan latihan untuk manifestasi puisi... puisi+drama.... awal sekali.. punya susah nak cukupkan 10 orang peserta.. yg ni taknak,, yg tu taknak...sampaikan aku ni yang kolej lain, menawarka diri untuk masuk... aku sediikit terkilan dengan ape yg berlaku.. awal2 ckp xde org nk masuk  pastuh sampai aku nk penuhkan tapi kena jaga teknikal.... nak jugak rasa on stage.. tapi dapat gak la duk on stage... perserta2 nya....

aj dan nakata pemuisi
aku, abie farhana bella jamil afif sufi wani jadi pelakon2 nya..berhari2 punya berkumpul, tak jugak berlatih ..sebb nak cari idea kan... bukn senang nak cari idea ni... okay.. dah set kan watak masing2.. tapi kan.. tup tup.... nakata ni kata tak bleh nk join plak... jadi lagi.. separuh jalan ckp xleh nk masuk... dah kurang sorang pemuisi... latihn belum lagi start, tambh plak pening nak cari pemuisi ganti... cari punya cari punya cari... last, aku jugak yg aj pilih sbb mungkin ade potensi kan.. ni malam semalam lah kan... aku diberi harapan untuk berdiri dia atas pentas yang vogue sebagai pemuisi ketika feseni... aku tidak pernah berdiri dalam situasi seperti itu.. aku sangat takut bercampur semangat... bila aku diberi harapan sebegitu, aku sudah set dalam minda aku untuk lakukan yg terbaik setakat aku mampu.. aku sngt bersemangat untuk lakukan benda ni.. aku dah fikir camna nak belajar baca puisi dengan lebih mendalam dengan tunjuk ajar aj...

tiba tiba..... benda yang sama ini berulang.. ia ibarat dejavu....tapi situasi dan watak yang berbeza.... dia kata dia boleh join... aku terrrrsentap sedikit.. tapi apa aku boleh buat.. aku tidak mampu untuk berkata ... sbb aku orang baru... aku fikir, jika aku yang jadi pemuisi, mungkin show nnti aku dimalukan depn orang ramai.. mungkin.. jadi serahkan saja pada orng yg lebih berpengalaman... aku hanya mmpu berkata.. "takpe takpe..xde hal lah".. siapa aku nk kata.. "eh tak boleh....aku yg dah dpt watak ni"... aku pun tahu..diorang boleh je terima balik orng yg dah ckp xdpt join sbb aku ni belum pun lagi baca puisi abis2... jadi.. nak tak nak terima je...

apa yang aku nak cakap, aku sangat terkilan... hilang semua semangat aku.. jatuh semua.. aku ingin cuba bila dah diberi tugas.. tapi bila tugas yg aku rasa aku nk buat tu ditarik macam tu, hilang lah semangat... aku xtau la ape yg berlaku kat stakash

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...