Pages

Monday, July 5, 2010

PLKN KU...


haha..tibe2 aku terasa nak tulis ckit pasal kehiudpan aku kat plkn la plak...yela,..coz tadi aku terbaca alkisah yang aika punyer...


da first ever day aku nak pegi ke kem kan....aku kena lapor diri kat padang macang....cehh.lapor diri..macam nak jadi polis or askar la plak..ahh..memng plkn nie seakan2 military gak pown...
time aku nak lapor tu kan, aku rasa macm plik sngt..dah la seorng diri..maksud aku, aku xde geng pon mase daftr tuu..just my family... aku tngok kat keadaan persekitaran...huhuhu..memng majority, budak2 yang dapat plkn kumpulan 2 nie xubah dari seorng samseng..haha..maybe pandngn aku jer kot...
dah selesai sudah aku melapor, tibe msanyer tuk naek bas..haha..xleh nak describe macm aman perasaan aku time nak naek bas tuk pegi ke kem kat baling, kedah....dah la xminat stuff2 macm nieh...plus, no friends, plus, ramai yg "gengster"...haha..


dalm perjalan ke sana, bas yang aku naek tu memng problem giler..
slalu jerk "mampus" enjin...terpaksa kena stop kat tepi2 jaln..kononnyer tangki air bocor...haduihh...memng benda nie memntkan la...even just waiting...dah la all alone!!


sesampai je kat sana kan..aku terkejut gak la..memng jauh giler ngan bandar....hutan truss...all around, bukit sahaja.....sebelum aku check in dorm, kene la lalui procedur pendaftrn...kena check beg la..isi borang kesihatn la...SERAH telefon la..haiyya..memang r...


kat sana aku dapt duk lam dorm yang bernama N2 or Nemesia 2..plik kan nama tu??aku rasa nama bunga uu..sbab dorm laen sumenye nama bunga..haha...
first day ever kat sana..cam boring gitu..sbab xde aktiviti pon..just pgi makan, dengr ceramah..tuu jer..tuk 2 hari pertama..ermmm...lupe nak bagi tahu..lam dorm aku, termasuk aku, ade lebih kurng 14 org....
3 orang budk jeli...sorng wakaf bharu..sorng kb..sorng p.c..sorng alor staq..sorng jitra..2 org lagi kedah gak laa...n then, aku laa..haha


selepas 3 hari aku brada kat sana..aku rasa macm xleh nak survive....so, aku call abah aku suh abah aku call kem ieh.. nk mintak tukar kem..hehe..bukan pe..ade sorang kat dalam dorm aku tu suke sangt isap rokok ngan kawan2 die..dah la dia dok sbelah aku..bau asap tuu..huii...memng nak mati la aku...
tapi malang nyer, permintaan aku xleh dimakbulkan..procedure nyer amat  susah giler khinzir...haha.jai, aku terpaksa redha ngan keadaan aku disana...


few days lepas tuu, aku berkawn ngan sorang neh..name die asyraf.haha.rupe2nyer dia ni jiran pija..haha...then aku berkawan plak ngan kawan2 die..name mreka, pijie n fahmie...all klantan..hhaha.. aku lega skit sbab..ade gak yang bole buat kawan..haha..sibuk jer aku nak berkawan ngan budak dorm laen..ngan budak dorm sndri xbertgur sapa lagi...heheh


maybve dalam seminggu kat sana kot..baru la aku rapt skit ngan dormates aku..
haha....xsangka aku..diorng nie sporting rupenyer....aku jadik rapat ngan budak kedah 2 orng nieh
satu jitra n satu alor setaq...diorng baek..hehe
ermm..kat sana, aku terkenal ngan panggilan 'ustaz'.. aku gram sangt2...sumenyer angkara cikgu kompeni aku ngan ktua dorm aku..heiii..malas ahh nak citer bagaimana aku dapt glarn tuu...
tapii.. sesuai kot paggilan aku kat sana..hehe...  pegi surau tuk sayang pon awal.haha..bukan aku yang awal..tapi doirang smua yang lambat...ya Allah.. xsangka aku..senang2 jer mreka2 ni tinggl solat...asaghfirullahalazim...subhanallah..macm mana la diorng hidup....ahh lantak ahh asalkan aku dah beberapa kali tgur diorng..
argghhh....letihnyerrr menaipp..hehe...sambung lain kali ahhhh...daaaa....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...