Pages

Saturday, September 25, 2010

kesedihanku...

kenapa tibe2 jer aku teringt waktu2 dahulu kala??waktu ketika aku bersama kawan2ku yang membuatkan aku terasa sangat bahagia n bermakna hidup ini...membuatkan aku teringin kembali ke masa ketika aku tingkatan 4....masa ni, bnyak sngat yang aku pelajari... terutamanya...erti sebenar kegembiraan dan kesedihan... yang pasti, setahun ini, kesediihan yang bnyak aku lalui n tempuhi...

kenapa....kenapa....???

tapi..disebabkan kesedihn2 itulah yang meremindkan aku balik.... mungkin perkara yang aku tempuhi ini tidak lah seteruk atau seberat masalah orang lain..tetapi, bagi aku yang hanya insan tersngat biasa dan belum mengerti tentang kehidupan sebenar, amatlah mnyedihkan...

aku teringt sngat...duulluu...
stiap masa aku ade masalah, pasti ada yang menolong menyelesaikannya selain dari Tuhan....
stiap kali aku menangis, pasti ada yang memelukku untuk menenangkan aku....
stiap kali aku tiada semangat, pasti ada yang menyokongku dibelakang n selalu mencriakan hidup aku...
hampir segalanya..pasti ada dia....

tapi......
mana dia????
mana dia sekarang????

aku....aku.... tersngat rindukan kehadirannya seperti dahulu kala...

keadaan...keadaan yang mengubah segalanya...
betul???
betul ke keadaan yang mengubah segalanya???
tapi kenapa harus jadi macam ni???

sepanjang aku berada di alam persekolahan.....hanya dia insan lelaki yang aku fikir betul2 memahami aku...
.....


laila.....sahabatku yang sejati....
kenapa harus jadi macam ini???? walau dia tidak hilang dipandangn, tapi padangn nya semakin kabur..kabur..dan kabur....
laila, kenapa keadaan tidak menolongku untuk kembali ke zaman 'kesedihan' ku tersebut???
walau itu adalah kesedihan, akan tetapi, itulah waktu2 yang aku ingin lalui sekali lagi...kerana..kerana pada waktu itulah yang dapat aku lihat dia menyayangi ku.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...