Pages

Friday, April 22, 2011

untuk kebaikan diriku jugak...


aku tulis ni nak memperingtkan diri aku jugak... n also lau ade sesape yang bace belog ni lah...
aku just nak ckp lah... yang kita ni manusia.. plus, umat ISLAM... sbagai org islam, kita mesti kene sntiasa ingt keberadaan kita kat atas dunia ni.. dari mana kita datang n so on... sudah semestinya kedatangan kita adlah dari ALLAH S.W.T. jadi, since aku ni masih bergelar seorang pelajar, aku nak ingt kan diri aku lah... semasa kita belajar, mesti kerana Allah s.w.t.  belajar untok mendptkan ilmu... sesungguhnya, ilmu itu xkan pernah habis kita cari sampai kita mati... ilmu tu tersngtlah luas... dan dengan ilmu, kita dpt menentukan dimana kita berada dengan, keredhaan Allah..
one of my friend once told us dat... -kita belajar (membaca,mengira. etc.), itu bermaksud kita lakukan kerja untuk mendapatkan ilmu tapi kita harus ingt... Allah yang bagi kita ilmu atas ape yang kita kerjakan...- jadi,  kenalah kita sentiasa ingatkan Allah walau dalam ape jua keadaan..

wassalam~~

1 comment:

  1. baik ustaz amir :)


    semakin banyak kita belajar semakin banyak yang kita tak tahu sebenarnya..an an??!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...