Pages

Tuesday, May 24, 2011

the word -kawan-

halu..halu..halu... assalamualaikum warahmatullah....
wow..da lame da aku xupdate belog ni... shiriyes...tapi lame atau tidak xde yang bace pon..hahahha... whatever (stail nabil ML)...
wondering why aku letak tajuk post ni sal kawan???
kalau xwondering pon xpe...haha...
oke2..let me star this.... kawan..sumer orang ade kawan kan..kan..kan???? ala..tipu la lau xde..hihi
ekceli, since dah lame x'berkawan'..maksud aku, xlepak2, gurau2, n watsoever, aku tibe2 la nak setory sal perkataan kawan...
orang kate, hidup ni xlengkap kalaw xde kawn...susah nk hidup lau xde kawn....and ape2 je lah.. yeah2...sumer tu betul belake... xde yang salahnya....
kalau tidak, xde la lagu2 yang bercerita tentang kawan kan... contoh cam 'count on me' by bruno mars... ermmm.... 'sahabat' by ..er...xtau la sape tapi yang ade suare upin ipin lam tu... lagi... dan lagii lahh....
haaa..kan..? kawan...hermm..ape aku nak ceriter yee..
kawan ni meamng la penting... ape yang aku percaye, kawan ni senang je nak cari... tapi yang sushnye, adelah sahabat.. kawan ngan sahabat ni laen tau... xcaye??? betol.. tngok ejaan pon dah lain...haahahahahah...oke2~~...for me, kawan ni, sekadar...aku kenal kau kau kenal aku...cakap2..gelak2...n few things more lah... sahabat ni plak... orang yang betul2 trust kite... mcam put their trust to us....orang yang bole bear ngan sikap kite...bole tegur tanpa sakitkan hati ni...bukan yang jenis suka atur orang...ahhh susah lah nak explain..aku je tahu ape yang aku nak..hahahahaa... =P...
SO....ape yang aku nak bagitahu ni..... setelah selama ni aku hidup berkawan... selama aku pandai berkawan lah... agak bnyk yang aku lalui..bnyk yang aku tempuhi bersama orang bernama kawan ni....
instead of suka, bnyk juga yang duka.. well..itulah adat berkwn kan...
AND....sebabkan pengalaman tu, skang ni...at the moment.... aku rase cam...ehem... nak berkwn..tapi biase2 je... sebabnya.....
based on my own experience, bila berkwn ngan seseorng ngan terlalu rpt, mudah sngt la nk terasa hati bile sumthing even that thing is smaller than kuman...mudah la nk terasa la ape la..watever lah... nak kena jage hati merka ngan terlalu sngt lah...n bnyk lagi lah..tataw nk ckp camne...oke...

siriyesly, sekarang ni aku dah malas nk pk bende2 camtu... naik menyampah la pulak... for real, aku ni bukannye jenis yang suka ikut arahn xtentu pasal, buknnya jenis nk kena jage hati 'kawan' tu ngan berlebihan... ya.memang la betul bila berkawan ni kena la jaga hati masing2..tapi biarla kena ngan keadaannya kan..xde la kena jaga ngan memanjang kan...asyik jage hati orang..hati kita bila nak jage..???damn.... haa..kan dah kluar perkataan busuk...
bukannya nak cakap aku ni baik, nice,good or ape...tapi aku knal aku sndiri.. aku ni bila berkwn, betul2 berkwn, xsuka sakitkn hati kawn aku ngan sengaja...well, time lost control tu biaselah.. lagi, aku ni susah sket nak ckp "diamlah, aku xnak..xnak la.." or ayat yang sewktu ngannya kepada kawan2 aku... too polite to say dat kot...hahahaha..... =P....lagi, bila aku berkwn ni, bila aku selesa ngan kawn tu, prangai aku ni xtentu hala... sesape yang rse aku selesa ngan die, tntu tahu lah camne xtntu hala aku tu.... so, dats y la aku xnak la kwn ni terlalu rapt...tooooo close...nnti susah pulk jadinye.. bukn xnak berkawan...tidak okeyh.... tapi pengalamn yang buat aku camni... tapi inilah hakikatnya yang aku rasa pada waktu ini.... hehe....

oke..stakat ini saja post saya kali ini.... kalaw ade yang terasa or rase terlekat kat diri anda...saye mintk maaf lah.... [kalau ade yang bace]..oke.bye..assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh.. =))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...